Πίνακας δραστηριοτήτων

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου, Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων

Παρατηρώντας τον κόσμο γύρω μας, αναρωτιόμαστε πώς λειτουργεί ή πού χρησιμεύει ένα αντικείμενο. Με πρωτότυπες κατασκευές, οι μικροί μαθητές βρίσκουν τις εφαρμογές των απλών μηχανών στην καθημερινότητά μας και αναζητούν λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα. Μέσα από τη συνεργασία, εμβαθύνουν στο μηχανικό κομμάτι ενός ρομπότ ενώ παράλληλα καλλιεργούν δεξιότητες και μαθαίνουν να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε άγνωστα προβλήματα καλλιεργώντας, με παιγνιώδη τρόπο, τη δημιουργικότητά τους.

Τη διδασκαλία του Ομίλου έχει αναλάβει η κ. Βασιλική Μπαλάφα – Καραμάτσικου, δασκάλα του Αρσακείου Δημοτικού Ιωαννίνων με διαρκή επιμόρφωση από πιστοποιημένους φορείς στην υλοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων εκπαιδευτικής Ρομποτικής και SHTEAM.

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου, Α΄, Β΄ τάξεων

Η Καλλιτεχνική – Γενική Γυμναστική είναι ένα άθλημα που αποτελείται από στοιχεία ενόργανης, ρυθμικής και ακροβατικής γυμναστικής σε συνδυασμό με χορό και ελεύθερη χορογραφία. Στόχος του Ομίλου είναι η καλλιέργεια και η ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων, η εκγύμναση του σώματος, ενώ παράλληλα διασκεδάζει, τονώνει την αυτοπεποίθηση, εξελίσσει τη δημιουργικότητα και την έκφραση. Στον Όμιλο οι μικροί μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να γυμναστούν, να εκφρασθούν δημιουργικά μέσω της κίνησης και να μάθουν να ελέγχουν το σώμα τους.

Τη διδασκαλία του Ομίλου έχει αναλάβει η κ. Χριστιάνα Παππά καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων, με ειδίκευση στην Ενόργανη Γυμναστική. Η κ. Παππά έχει εργασθεί ως προπονήτρια αγωνιστικών ομάδων Γενικής Γυμναστικής, έχει λάβει μέρος σε ετήσιες αθλητικές συναντήσεις ιδιωτικών σχολείων (Α.Σ.Ι.Σ), Πανελλήνιες και Ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Επί σειρά ετών έχει διδάξει γυμναστική και μοντέρνο χορό στους Ομίλους των Αρσακείων Ιωαννίνων.

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού

O Όμιλος Θεατρικής Αγωγής στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών με τη γλώσσα τού θεάτρου αλλά κυρίως στην αισθητική, πολιτιστική και κοινωνική τους καλλιέργεια. Περιλαμβάνει δραστηριότητες αυτοσχεδιασμού και αυτοέκφρασης, καλλιέργεια του προφορικού λόγου, παιχνίδια ρόλων, παντομίμα, γνωριμία με όλα τα στάδια που από τα οποία αποτελείται μια θεατρική παράσταση ενισχύοντας παράλληλα την κοινωνικοποίηση, την αυτενέργεια, την ομαδικότητα με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο προσαρμοσμένο σε κάθε ηλικιακή ομάδα.

Τη διδασκαλία του Ομίλου έχει αναλάβει ο κ. Αλέξανδρος Παπαναστασίου, καθηγητής Θεατρικής Αγωγής του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων με παιδαγωγική κατάρτιση στην προσέγγιση της Θεατρικής Αγωγής σε παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου. Τις θεατρικές του σπουδές συμπληρώνει η μουσική και εικαστική του παιδεία οι οποίες συμβάλλουν στην ολιστική προσέγγιση του χώρου του θεάτρου, με τον οποίο και έχει ασχοληθεί.

Πίνακας δραστηριοτήτων

Για μαθητές/τριες Δ΄, Ε΄, Στ΄ τάξεων

Σκοπός του Ομίλου είναι η καλλιέργεια της γλωσσικής ικανότητας των μαθητών, ώστε να εκφράζονται κάθε φορά όπως οι ίδιοι επιθυμούν, δηλαδή με αποτελεσματικότητα. Η εξάσκηση στα ρητορικά αγωνίσματα των διττών λόγων (αντιπαράθεση επάνω σε ένα ζήτημα), του αυθόρμητου λόγου (σύντομος αυτοσχέδιος λόγος) αλλά και σε άλλες δραστηριότητες, όπως η εκφραστική ανάγνωση, συνεχιζόμενη ιστορία και η ομαδική συζήτηση, προσφέρει στα μέλη των Ομίλων ποικίλες εκφραστικές εμπειρίες και μεταδίδει βιωματικά σημαντικές επικοινωνιακές ικανότητες. Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με καίριες σύγχρονες αντιπαραθέσεις, μαθαίνουν να σκέπτονται και να εκφράζονται με επιχειρήματα, κατακτώντας έτσι έναν πλούτο γνώσεων, που ίσως δεν θα μπορούσαν να προσεγγίσουν με άλλον τρόπο. Επίσης, ασκούνται στην κριτική σκέψη, τη λογική οργάνωση και την αναζήτηση της γλωσσικής και εκφραστικής ακρίβειας. Οι μαθητές, λειτουργώντας με ελευθερία έκφρασης, δημιουργικότητα και αυτενέργεια, αντιμετωπίζουν τη μάθηση ως ευχάριστο πνευματικό παιχνίδι.

Τον Όμιλο διδάσκει η κ. Ελένη Παπανικολάου, δασκάλα, διευθύντρια του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων με πολυετή εμπειρία στη διδασκαλία ρητορικής σε παιδιά Δημοτικού. Το 2001 ξεκίνησε στα Αρσάκεια Σχολεία για πρώτη φορά στο Δημοτικό Σχολείο τη διδασκαλία της ρητορικής. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων και επιμορφώσεων Ρητορικής Τέχνης και μετέχει ως κριτής σε διασχολικούς αγώνες ρητορικού λόγου στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα. Επί σειρά ετών υπήρξε ενεργό μέλος της οργάνωσης των αγώνων λόγου που πραγματοποιούν τα Αρσάκειa Σχολεία.

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου, Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων

Παρατηρώντας τον κόσμο γύρω μας, αναρωτιόμαστε πώς λειτουργεί ή πού χρησιμεύει ένα αντικείμενο. Με πρωτότυπες κατασκευές, οι μικροί μαθητές βρίσκουν τις εφαρμογές των απλών μηχανών στην καθημερινότητά μας και αναζητούν λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα. Μέσα από τη συνεργασία, εμβαθύνουν στο μηχανικό κομμάτι ενός ρομπότ ενώ παράλληλα καλλιεργούν δεξιότητες και μαθαίνουν να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε άγνωστα προβλήματα καλλιεργώντας, με παιγνιώδη τρόπο, τη δημιουργικότητά τους.

Τη διδασκαλία του Ομίλου έχει αναλάβει η κ. Βασιλική Μπαλάφα – Καραμάτσικου, δασκάλα του Αρσακείου Δημοτικού Ιωαννίνων με διαρκή επιμόρφωση από πιστοποιημένους φορείς στην υλοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων εκπαιδευτικής Ρομποτικής και SHTEAM.

Για μαθητές/τριες Δ΄, Ε΄, Στ΄ τάξεων

Οι μαθητές δουλεύοντας σε ομάδες καλούνται να υλοποιήσουν ολοκληρωμένα project. Σε αυτά αναζητούν λύσεις σε προβλήματα που προκύπτουν, κατασκευάζουν εξ ολοκλήρου μόνοι τους τη δικιά τους λύση, πλαισιώνοντάς την με την κατάλληλη παρουσίαση. Στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης και του μηχανικού σχεδιασμού των ρομπότ.

Τον Όμιλο έχει αναλάβει ο κ. Αλέξανδρος Γκιμπερίτης, καθηγητής Πληροφορικής του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων, του οποίου τα επιστημονικά ενδιαφέροντα και οι σπουδές επικεντρώνονται στον χώρο της διδακτικής των Νέων Τεχνολογιών και των Φυσικών Επιστημών.

Για μαθητές/τριες Ε΄, Στ΄ τάξεων

Μεγάλες επιστημονικές ιδέες για μικρές ηλικίες! Το πρόγραμμα «Παίζοντας με τα πρωτόνια» είναι ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει ως στόχο να φέρει σε επαφή τους μαθητές της Ε΄ και της Στ΄ τάξης του Δημοτικού με τη Σύγχρονη Φυσική. Βασίζεται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Playing with protons” του CERN, του μεγαλύτερου ερευνητικού κέντρου Σωματιδιακής Φυσικής στον κόσμο.

Τον Όμιλο έχει αναλάβει η κ. Υβόννη – Χριστίνα Ευαγγέλου, δασκάλα του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων και Φυσικός, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες, η οποία έχει παρακολουθήσει, ως υπότροφος, τη σχετική επιμόρφωση στο Ερευνητικό Κέντρο CERN, στη Γενεύη της Ελβετίας.

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου, Α΄, Β΄ τάξεων

Η Καλλιτεχνική – Γενική Γυμναστική είναι ένα άθλημα που αποτελείται από στοιχεία ενόργανης, ρυθμικής και ακροβατικής γυμναστικής σε συνδυασμό με χορό και ελεύθερη χορογραφία. Στόχος του Ομίλου είναι η καλλιέργεια και η ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων, η εκγύμναση του σώματος, ενώ παράλληλα διασκεδάζει, τονώνει την αυτοπεποίθηση, εξελίσσει τη δημιουργικότητα και την έκφραση. Στον Όμιλο οι μικροί μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να γυμναστούν, να εκφρασθούν δημιουργικά μέσω της κίνησης και να μάθουν να ελέγχουν το σώμα τους.

Τη διδασκαλία του Ομίλου έχει αναλάβει η κ. Χριστιάνα Παππά καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων, με ειδίκευση στην Ενόργανη Γυμναστική. Η κ. Παππά έχει εργασθεί ως προπονήτρια αγωνιστικών ομάδων Γενικής Γυμναστικής, έχει λάβει μέρος σε ετήσιες αθλητικές συναντήσεις ιδιωτικών σχολείων (Α.Σ.Ι.Σ), Πανελλήνιες και Ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Επί σειρά ετών έχει διδάξει γυμναστική και μοντέρνο χορό στους Ομίλους των Αρσακείων Ιωαννίνων.

Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού

O Όμιλος Θεατρικής Αγωγής στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών με τη γλώσσα τού θεάτρου αλλά κυρίως στην αισθητική, πολιτιστική και κοινωνική τους καλλιέργεια. Περιλαμβάνει δραστηριότητες αυτοσχεδιασμού και αυτοέκφρασης, καλλιέργεια του προφορικού λόγου, παιχνίδια ρόλων, παντομίμα, γνωριμία με όλα τα στάδια που από τα οποία αποτελείται μια θεατρική παράσταση ενισχύοντας παράλληλα την κοινωνικοποίηση, την αυτενέργεια, την ομαδικότητα με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο προσαρμοσμένο σε κάθε ηλικιακή ομάδα.

Τη διδασκαλία του Ομίλου έχει αναλάβει ο κ. Αλέξανδρος Παπαναστασίου, καθηγητής Θεατρικής Αγωγής του Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων με παιδαγωγική κατάρτιση στην προσέγγιση της Θεατρικής Αγωγής σε παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου. Τις θεατρικές του σπουδές συμπληρώνει η μουσική και εικαστική του παιδεία οι οποίες συμβάλλουν στην ολιστική προσέγγιση του χώρου του θεάτρου, με τον οποίο και έχει ασχοληθεί.

Πίνακας δραστηριοτήτων

Ο Όμιλος Ρητορικής προσφέρει στους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων μας την δυνατότητα καλλιέργειας του προφορικού τους λόγου, μέσω της εξάσκησής τους στα αγωνίσματα των Διττών Λόγων (debate), του Προτρεπτικού Λόγου (oratory), του Αυθόρμητου Λόγου (impromptu) και της Νοηματικής Ανάγνωσης (interpretive reading). Τα σχολεία μας έχουν μακρά παράδοση στην προώθηση της ρητορικής τέχνης, την οποία αξιολογούμε ως άμεσα συνδεόμενη με την γνώση και την άσκηση στην ελληνική γλώσσα. Ο Όμιλος Ρητορικής των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων είναι από τους παλαιότερους της χώρας, ενώ τα σχολεία μας έχουν μια πλούσια παράδοση κορυφαίων διακρίσεων σε Ρητορικούς Αγώνες σε πανελλήνιο επίπεδο.

Στον Όμιλο θα διδάσκει η κ. Πλακούτση Χρηστίνα, Φιλόλογος ΠΕ02.

 

Πίνακας δραστηριοτήτων

Ο Όμιλος Ρητορικής προσφέρει στους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων μας την δυνατότητα καλλιέργειας του προφορικού τους λόγου, μέσω της εξάσκησής τους στα αγωνίσματα των Διττών Λόγων (debate), του Προτρεπτικού Λόγου (oratory), του Αυθόρμητου Λόγου (impromptu) και της Νοηματικής Ανάγνωσης (interpretive reading). Τα σχολεία μας έχουν μακρά παράδοση στην προώθηση της ρητορικής τέχνης, την οποία αξιολογούμε ως άμεσα συνδεόμενη με την γνώση και την άσκηση στην ελληνική γλώσσα. Ο Όμιλος Ρητορικής των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων είναι από τους παλαιότερους της χώρας, ενώ τα σχολεία μας έχουν μια πλούσια παράδοση κορυφαίων διακρίσεων σε Ρητορικούς Αγώνες σε πανελλήνιο επίπεδο.

Στον Όμιλο θα διδάσκει ο κ. Καναβούρας Αντώνιος, Φιλόλογος ΠΕ02 συνεπικουρούμενος από τον κ. Μαυρόγιαννη Παύλο, Διευθυντή του Σχολείου, Φιλόλογο ΠΕ02.