Όμιλοι Καλλιτεχνικών Απογευματινών Δραστηριοτήτων 1ης ζώνης 2022-2023

Για μαθητές/-τριες Νηπιαγωγείων (Νήπια και Προνήπια) και όλων των τάξεων Δημοτικού Ψυχικού και Εκάλης

O Όμιλος Θεατρικής Αγωγής στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών με τη γλώσσα τού θεάτρου, καθώς και με τους πολλαπλούς θεατρικούς κώδικες που τη διέπουν. Περιλαμβάνει τις εξής επιμέρους δραστηριότητες:

  • Αγωγή τού λόγου
  • Δραματοποιήσεις
  • Παραμύθι
  • Θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς

Για μαθητές/-τριες  Στ’ τάξεων Δημοτικών – Γυμνασίων – Λυκείων Ψυχικού

Στόχος του Ομίλου Αγγλικού Θεάτρου είναι το άνοιγμα στον κόσμο του θεάτρου, με αφορμή το ανέβασμα μίας παράστασης στην αγγλική γλώσσα, είτε πρωτότυπου αγγλικού κειμένου, είτε μεταφρασμένου στα αγγλικά.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μέλη έρχονται σε επαφή με το πνεύμα της σύνθεσης μίας ολοκληρωμένης παράστασης. Γνωρίζουν σημαντικά παγκόσμια θεατρικά κείμενα, τόσο κλασικά όσο και σύγχρονα, δραματικά, κωμικά αλλά και μιούζικαλ όπως Annie, The Sound of Music, Mary Poppins, Mama Mia, My Fair Lady κ.α.

Ασκούνται στην έκφραση της αγγλικής γλώσσας και στην εξωτερίκευση του συναισθήματος μέσα απ’ αυτήν. Οι μαθητές γνωρίζουν τον κόσμο του θεάτρου με βιωματικό – διερευνητικό τρόπο, συμμετέχοντας σε όλες τις φάσεις του ανεβάσματος του έργου – της δραματοποίησης του κειμένου, των σκηνικών, των κουστουμιών, της μουσικής επένδυσης, της κίνησης. Βελτιώνουν το λεξιλόγιο και την προφορά τους και αποκτούν αυτοπεποίθηση  στη χρήση της αγγλικής γλώσσας. 

Ενισχύεται επίσης η δημιουργικότητα και η φαντασία των μαθητών αφού η διαδικασία της μάθησης ξεφεύγει από τη στείρα απομνημόνευση και τον ανταγωνισμό και γίνεται απολαυστική και ενδιαφέρουσα. Μαθαίνουν να ακούν ο ένας τον άλλο, να σέβονται τη διαφορετικότητα, να χτίζουν σχέσεις αλληλεγγύης. Ανακαλύπτουν τις προσωπικές δεξιότητες και τα όριά τους και απελευθερώνουν τις δημιουργικές τους δυνάμεις.

Για μαθητές/-τριες Β’ -Στ’  τάξεων Δημοτικών και Γυμνασίων – Λυκείων  Εκάλης

O Όμιλος Χορωδίας λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια με μεγάλη επιτυχία. Είναι ένα καλά οργανωμένο χορωδιακό και ορχηστρικό σύνολο με πλούσιο ρεπερτόριο και έχει λάβει μέρος σε πολλές και ποικίλες εκδηλώσεις. Η επιλογή των νέων μελών τής χορωδίας θα γίνει κατόπιν ακρόασης εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις.

Για μαθητές/-τριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικών Ψυχικού και Εκάλης

Τα μαθήματα θα απευθύνονται σε μαθητές Δημοτικού. Ιδανικά μπορούμε να προτείνουμε έναρξη σπουδών σε μαθητές τής Γ’ τάξης Δημοτικού (χωρίς όμως να αποκλείουμε και μικρότερα παιδιά) και το μάθημα να είναι μία φορά την εβδομάδα, όπως συμβαίνει και στα περισσότερα Αναγνωρισμένα από το Υπουργείο Πολιτισμού Ωδεία τής χώρας. Κάθε φορά μέσα στην αίθουσα θα παρακολουθούν το μάθημα τέσσερα παιδιά, που θα είναι στο ίδιο επίπεδο σπουδών. Το κάθε ένα παιδί θα κάνει ατομικό μάθημα με τον δάσκαλο στο πιάνο, για μισή ώρα (όσο περίπου είναι και το μάθημα που προσφέρουν όλα τα ωδεία), αλλά θα έχει και τη δυνατότητα να παρακολουθεί και να συμμετέχει στο ατομικό μάθημα των άλλων  συμμαθητών του. Με τον τρόπο αυτό, το παιδί είναι ασφαλές μαζί με τον δάσκαλο καθ’ όλη τη διάρκεια τού απογευματινού κύκλου μαθημάτων και ταυτόχρονα επωφελείται και διδάσκεται παρακολουθώντας  τους συμμαθητές του.

Για μαθητές/-τριες Νηπιαγωγείου (Προνήπια – Νήπια) Δημοτικών Ψυχικού και Εκάλης

Οι εικαστικές δραστηριότητες είναι από τις πιο ευχάριστες και συναρπαστικές δραστηριότητες για παιδιά. Με την καθοδήγηση των δασκάλων Καλλιτεχνικών και χρησιμοποιώντας κυρίως άχρηστα υλικά, τα παιδιά μαθαίνουν να ζωγραφίζουν, να κάνουν κολλάζ, κατασκευές, ψηφιδωτά, μόμπιλ κ.λπ.

Για μαθητές/-τριες Γυμνασίων – Λυκείων  Ψυχικού και Εκάλης
Ο Θεατρικός Όμιλος αξιοποιεί τις παιδευτικές ιδιότητες τού θεάτρου. Οι μαθητές μαθαίνουν να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον, να μη φοβούνται να εκθέσουν τη γνώμη και τα συναισθήματά τους και να επικοινωνούν μέσα από τη συνεργασία, την αυτογνωσία, την προσομοίωση τού φανταστικού με το πραγματικό, τον συγχρονισμό, την αποφασιστικότητα και τον σωστό καταμερισμό τού εργασιακού χρόνου.

Η συμμετοχή τού μαθητή στη διαδικασία παραγωγής τού έργου και στη λήψη αποφάσεων σχετικά με τα διλήμματα που προκύπτουν, πνευματικά και αισθητικά, σφυρηλατεί χαρακτήρα.

Δεν υπάρχει βαθμολόγηση, υπάρχουν ασκήσεις,

δεν είναι μόνο οι ασκήσεις, είναι η παρουσία,

δεν είναι μόνο η παρουσία, είναι η συμμετοχή,

δεν ολοκληρώνεται η συμμετοχή χωρίς συνεργασία.

Δημιουργείται με αυτό τον τρόπο η ουσιαστική επικοινωνία, η συναινετική διαδικασία, η αποδοχή τού ενός από τον άλλο, η δημιουργική κοινωνία.

Για μαθητές/-τριες ΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, Στ΄ τάξεων Δημοτικού   Ψυχικού και Εκάλης                                                                                        Στο εργαστήριο ενδυματολογίας Catwalk Project, πιστεύουμε στην εξέλιξη του παιδιού και του ατόμου γενικότερα, μέσα από τη διαδικασία της βιωματικής μάθησης. Η φιλοσοφία μας συνοψίζεται στη φράση “εκπαίδευση στην πράξη”.                                            

Το CATWALK θα μας ταξιδέψει στις απαρχές του ενδύματος , θα σταθεί, στις δεκαετίες της μόδας , περίοδοι καθοριστικοί για την στροφή της ενδυμασίας και της μόδας σε νέους δρόμους, και θα κλείσει το ταξίδι με μια ξεχωριστή αναφορά στην οικολογική μόδα, η οποία, φαίνεται πως, ανοίγει νέους ορίζοντες σ’ αυτή την ατέλειωτη περιπέτεια. Έτσι με αφορμή την πράξη της ένδυσης ,θα ανατρέξουμε την ιστορία των πολιτισμών, ακολουθώντας τις διαδρομές των τελευταίων τάσεων της.