Πίνακας δραστηριοτήτων

Πίνακας δραστηριοτήτων

Όμιλοι Απογευματινών Δραστηριοτήτων Γυμνασίου & Λυκείου

Ο Όμιλος Χορωδίας τού Αρσακείου Γυμνασίου-Λυκείου Θεσσαλονίκης έχει δώσει τα τελευταία χρόνια την ευκαιρία στα παιδιά να συμμετάσχουν σε πολλές και σπουδαίες εκδηλώσεις πολιτισμού και να συνεργαστούν με μεγάλα ονόματα τού καλλιτεχνικού χώρου. Από το 1999 συμμετέχει σε πολυάριθμες θεσμικές εκδηλώσεις πολιτισμού και διακρίνεται κατ’ επανάληψη με βραβεία στους Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Αγώνες τού Υπουργείου Παιδείας. Το ρεπερτόριο είναι ευρύ και καλύπτει διάφορα είδη χορωδιακής και παραδοσιακής μουσικής. Όλα τα παιδιά που σχετίζονται με τη μουσική αλλά και όσα διαθέτουν φωνητικά προσόντα καλούνται να συμμετάσχουν στους ομίλους χορωδίας – ορχήστρας. Το μάθημα τής χορωδίας ενεργοποιεί τις πρωτοβουλίες και καλλιεργεί τις μουσικές κλίσεις, βοηθώντας τα παιδιά να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν μέσα από την παγκόσμια γλώσσα τής μουσικής.

Δεδομένου ότι το πιάνο ανήκει στα μαθήματα τής υποχρεωτικής ωδειακής εκπαίδευσης, η επιλογή ενός τέτοιου ομίλου θα δώσει αφενός στους μαθητές την ευκαιρία να διδαχτούν, τόσο εξατομικευμένα όσο και ομαδικά (κλειστό τμήμα-μάθημα με σεμιναριακό χαρακτήρα), ένα αγαπητό και ευρέως διαδεδομένο μουσικό όργανο και αφετέρου στους γονείς τη δυνατότητα να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήματα. Στον όμιλο μπορούν να ενταχθούν μαθητές που είχαν στο παρελθόν κάποια ενασχόληση με το μουσικό όργανο αλλά και εντελώς αρχάριοι, καθώς η διδασκαλία θα γίνεται εξατομικευμένα και με βάση το επίπεδο τού καθενός.

Στην προσπάθειά μας αφενός για την παροχή ολοκληρωμένης παιδείας και αφετέρου για την επίτευξη συγκεκριμένων ειδικών στόχων εντάσσεται ο Όμιλος Ειδικών Μουσικών Μαθημάτων με στόχο να καλύψει ένα σημαντικό κενό στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, την προετοιμασία των μαθητών για τις σχολές Μουσικολογίας (όπου απαιτούνται ειδικά μαθήματα) και για τη συμμετοχή τους σε εξετάσεις και διαγωνισμούς εκτός σχολείου.

Το μάθημα απευθύνεται σε μαθητές, οι οποίοι κατέχουν τις στοιχειώδεις γνώσεις μουσικής θεωρίας και ενδιαφέρονται είτε να εισαχθούν σε μουσικολογικές σχολές είτε να βελτιώσουν τις ικανότητές τους στη φωνητική εκτέλεση μουσικού κειμένου (Solfège) και κυριότερα στην ακρόαση και καταγραφή δοσμένου μουσικού κειμένου (μουσική υπαγόρευση – Dictée). Τα τμήματα είναι ολιγομελή, ώστε να υπάρχει ικανή και άμεση επίβλεψη και αποτελούνται από μαθητές παρόμοιου επιπέδου.

Ο Όμιλος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι μια εκπαιδευτική δραστηριότητα που πραγματοποιείται με την ενεργό συμμετοχή μαθητών, οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες χρησιμοποιώντας πακέτα εργαλείων που αποτελούνται από επεξεργαστή, αισθητήρες, κινητήρες και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση μιας κατασκευής. Στη συνέχεια προγραμματίζουν την κατασκευή τους σε μια απλή γλώσσα προγραμματισμού, ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές. Οι μαθητές μαθαίνουν να δουλεύουν και να λειτουργούν συλλογικά, εξοικειώνονται με τον Προγραμματισμό και συνδέουν ιδέες και πληροφορίες που διδάσκονται θεωρητικά με τον φυσικό κόσμο.

Ο Όμιλος Ρητορικής λειτουργεί από το 2000 στα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης και δίνει την ευκαιρία στους μαθητές και των δύο βαθμίδων να ασκηθούν στον προφορικό λόγο, παρουσιάζοντας ενώπιον ακροατηρίου τις ιδέες τους με δομή, σαφήνεια και επαρκή τεκμηρίωση. Οι μαθητές ασκούνται σε τέσσερα αγωνίσματα: στους Διττούς λόγους, στον Αυθόρμητο λόγο, στον Προτρεπτικό λόγο και στη Νοηματική Ανάγνωση. Συμμετέχουν και διακρίνονται κάθε χρόνο στις Διαρσακειακές Συναντήσεις Δημιουργικού Προφορικού Λόγου που διοργανώνουν τα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Αθηνών αλλά και σε διαγωνιστικές δράσεις άλλων σχολείων. Η Ομάδα τού σχολείου μας έχει κατακτήσει δύο (2) φορές (2009, 2012) το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας, που διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών.

Οι προπονήσεις γίνονται στα γήπεδα των Σχολείων, τα οποία φέρουν χλοοτάπητα. Οι μαθητές, παράλληλα με τη φυσική τους κατάσταση, θα βελτιώσουν τις τεχνικές τους δεξιότητες και ειδικότερα την αντοχή και την ταχύτητα, που είναι απαραίτητες για το άθλημα.

Μέσω τού ομίλου γίνεται η ανάπτυξη των βασικών αρχών και κινητικών δεξιοτήτων τού αθλήματος. Η προπόνηση περιλαμβάνει βελτίωση τής ταχύτητας, τής αλτικότητας και τής μυϊκής συναρμογής που είναι βασικά χαρακτηριστικά τού αθλήματος.

Στόχος είναι η εκμάθηση και βελτίωση των βασικών τεχνικών τού αθλήματος (πάσα, μανσέτα, service, υποδοχή, επίθεση, μπλοκ) σε συνδυασμό με την εκμάθηση τής τακτικής, αλλά και των συστημάτων που χρησιμοποιούνται.

Οι μαθητές μαθαίνουν τα βασικά χτυπήματα (drive, reverse, volley, smash, service), συνεχίζουν με ειδικά κτυπήματα (κτυπήματα με φάλτσο εμπρός – πίσω – πλάγια, lob, slice) και τα μεταφέρουν στο παιχνίδι. Εκπαιδεύονται στην πειθαρχία και στην ομαδικότητα, ενώ παράλληλα ψυχαγωγούνται και προσλαμβάνουν όλη την τεχνογνωσία τού αθλήματος. Τα μαθήματα διεξάγονται στα ανοιχτά γήπεδα τένις τού σχολείου ή στο κλειστό γυμναστήριο.

Οι ανάγκες των μαθητών μας και οι απαιτήσεις τής εποχής οδηγούν στη δημιουργία του Ομίλου Forensics – MUN στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές Γυμνασίου- Λυκείου με τα ακόλουθα γνωρίσματα: εξάσκηση των μαθητών στη ρητορική τέχνη και προετοιμασία για τη συμμετοχή τους σε εθνικούς και διεθνείς αγώνες αλλά και στις προσομοιώσεις τού Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών.

Ο Όμιλος Θεατρικής Αγωγής παρέχει την ευκαιρία στους μαθητές να εκφραστούν δημιουργικά μέσω τής τέχνης τού θεάτρου φέρνοντάς τους σε επαφή με σημαντικά έργα τής ελληνικής και ξένης δραματουργίας. Μέσα από ασκήσεις σωματικής έκφρασης, αυτοσχεδιασμούς και θεατρικά παιχνίδια τα παιδιά θα επικοινωνήσουν και θα εργαστούν ομαδικά με απώτερο στόχο το στήσιμο μιας θεατρικής παράστασης.

Ο συγκεκριμένος όμιλος απευθύνεται σε μαθητές που αφενός επιθυμούν να καλλιεργήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους μέσω τής συγγραφής ποιητικών και πεζών κειμένων και αφετέρου να γίνουν επαρκέστεροι αναγνώστες μέσω τής βιωματικής επαφής τους με τη λογοτεχνική παραγωγή. Τα παιδιά θα εξοικειωθούν με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο με τις συγγραφικές πρακτικές και θα συνειδητοποιήσουν την αξία τής καλλιτεχνικής έκφρασης αποτυπώνοντας με πρωτοτυπία τις ατομικές τους εμπειρίες.

Ο κεντρικός στόχος τού ομίλου είναι ο γραμματισμός στα ΜΜΕ (media literacy) μέσω τής συστηματικής ανάπτυξης των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, τής δημιουργικής και τής κριτικής σκέψης. Οι συμμετέχοντες θα ασκηθούν μέσα από ποικίλα είδη λόγου στο τρίγωνο τής επικοινωνίας (ποιος μιλάει, σε ποιον και με ποιον σκοπό), θα εξερευνήσουν τη δύναμη των λέξεων και των πρωτότυπων ιδεών και θα μελετήσουν τις παγίδες πειθούς που υπάρχουν στον χώρο τής διαφήμισης, τής ηλεκτρονικής και έντυπης ενημέρωσης, τής διαδικτυακής επικοινωνίας. Τέλος, η ομάδα θα σχεδιάσει και θα υλοποιήσει μια ηλεκτρονική εφημερίδα που θα ανανεώνεται κάθε μήνα.

Ο όμιλος αυτός απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου που επιθυμούν να εκφραστούν μέσω του χορού, να γνωρίσουν τι είναι κουβανέζικη κίνηση (και μέσω αυτής να γυμνασθούν) και να συνεργασθούν σε ζευγάρια (αγόρι – κορίτσι). Ο καβαλιέρος διευθύνει και η ντάμα ακολουθεί. Διδάσκει την τεχνική του τρόπου εκτέλεσης μίας φιγούρας, μουσικότητα, ρυθμό. Εξελίσσει τον ρυθμό στο σώμα μας, στο αυτί μας, στην ψυχή μας. Βελτιώνει τη στάση του σώματός, το περπάτημα, διδάσκει πειθαρχία και απελευθερώνει το πνεύμα. Είναι η απόλυτη συνεργασία (συνύπαρξη) δύο ατόμων, χρειάζεται υπομονή και επιμονή και μας προετοιμάζει για τη ζωή.

Το σχέδιο είναι μια γλώσσα συμβολική, μια γλώσσα με το δικό της λεξιλόγιο, συντακτικό και κανόνες. Στόχος του ομίλου είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το γραμμικό σχέδιο, γνωρίζοντας τα εργαλεία και την τεχνική και μέσα από δημιουργικές ασκήσεις να αφηγηθούν τις δικές τους ιστορίες με γραμμές.

Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη - Ενισχυτική Διδασκαλία

Οι μαθητές διδάσκονται και εξασκούνται στα κείμενα αττικού πεζού λόγου καθώς και στα Γραμματικά και Συντακτικά φαινόμενα τής αρχαίας ελληνικής γλώσσας και αποκτούν τα εφόδια, για να παρακολουθήσουν με άνεση το μάθημα στη Β΄ Λυκείου.

Οι μαθητές διδάσκονται και εξασκούνται στα κείμενα αττικού πεζού λόγου καθώς και στα Γραμματικά και Συντακτικά φαινόμενα τής αρχαίας ελληνικής γλώσσας και αποκτούν τα εφόδια, για να παρακολουθήσουν με άνεση το μάθημα στη Γ΄ Λυκείου.

Οι μαθητές διδάσκονται και εξασκούνται στα κείμενα αττικού πεζού λόγου καθώς και στα Γραμματικά και Συντακτικά φαινόμενα τής λατινικής γλώσσας και αποκτούν τα εφόδια, για να παρακολουθήσουν με άνεση το μάθημα στη Γ΄ Λυκείου.

Η προετοιμασία των μαθητών της Β΄ λυκείου, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις τού μαθήματος, όταν θα είναι τελειόφοιτοι, περιλαμβάνει ύλη Φυσικοχημείας με την οποία ξεκινάει η Γ΄ Λυκείου, αλλά και συμπλήρωμα τής ύλης τής Οργανικής Χημείας, την οποία διδάσκονται στη Β΄ Λυκείου και η οποία συνεχίζεται και στην Γ΄ Λυκείου. Έτσι, όταν ξεκινάει η Γ΄ Λυκείου, οι μαθητές που έχουν παρακολουθήσει τον όμιλο τής Χημείας έχουν μια αρκετά καλή εικόνα για όλη την ύλη τού μαθήματος, την οποία και μπορούν να φέρουν εις πέρας με άνεση.

Το σχολικό έτος 2022-23 το Γαλλικό τμήμα των Σχολείων μας θα προβεί στη λειτουργία απογευματινών μαθημάτων πρόσθετης διδακτικής στήριξης γαλλικής γλώσσας με στόχο τη βελτίωση τού γνωστικού επιπέδου των μαθητών μας για την απόκτηση διπλωμάτων των επιπέδων A1/A2/ B1/ B2.

Το σχολικό έτος 2022-23 θα λειτουργήσουν στο πλαίσιο των απογευματινών ομίλων τμήματα πρόσθετης διδακτικής στήριξης τής Γερμανικής γλώσσας, επιπέδων Α2, Β1, Β2, για τους μαθητές που επιθυμούν να ισχυροποιήσουν τις γνώσεις τους, με σκοπό την απόκτηση διπλωμάτων ή απλώς τη βελτίωση τής ικανότητας επικοινωνίας και χρήσης τής γλώσσας.

Το σχολικό έτος 2022-23 θα λειτουργήσει στο πλαίσιο των απογευματινών ομίλων τμήμα πρόσθετης διδακτικής στήριξης τής Αγγλικής γλώσσας επιπέδου Β2 για τους μαθητές που επιθυμούν να ισχυροποιήσουν τις γνώσεις τους, με σκοπό την απόκτηση διπλώματος ή απλώς τη βελτίωση τής ικανότητας επικοινωνίας και χρήσης τής γλώσσας.

Πίνακας δραστηριοτήτων

Όμιλοι Απογευματινών Δραστηριοτήτων Γυμνασίου & Λυκείου

Ο Όμιλος Χορωδίας τού Αρσακείου Γυμνασίου-Λυκείου Θεσσαλονίκης έχει δώσει τα τελευταία χρόνια την ευκαιρία στα παιδιά να συμμετάσχουν σε πολλές και σπουδαίες εκδηλώσεις πολιτισμού και να συνεργαστούν με μεγάλα ονόματα τού καλλιτεχνικού χώρου. Από το 1999 συμμετέχει σε πολυάριθμες θεσμικές εκδηλώσεις πολιτισμού και διακρίνεται κατ’ επανάληψη με βραβεία στους Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Αγώνες τού Υπουργείου Παιδείας. Το ρεπερτόριο είναι ευρύ και καλύπτει διάφορα είδη χορωδιακής και παραδοσιακής μουσικής. Όλα τα παιδιά που σχετίζονται με τη μουσική αλλά και όσα διαθέτουν φωνητικά προσόντα καλούνται να συμμετάσχουν στους ομίλους χορωδίας – ορχήστρας. Το μάθημα τής χορωδίας ενεργοποιεί τις πρωτοβουλίες και καλλιεργεί τις μουσικές κλίσεις, βοηθώντας τα παιδιά να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν μέσα από την παγκόσμια γλώσσα τής μουσικής.

Δεδομένου ότι το πιάνο ανήκει στα μαθήματα τής υποχρεωτικής ωδειακής εκπαίδευσης, η επιλογή ενός τέτοιου ομίλου θα δώσει αφενός στους μαθητές την ευκαιρία να διδαχτούν, τόσο εξατομικευμένα όσο και ομαδικά (κλειστό τμήμα-μάθημα με σεμιναριακό χαρακτήρα), ένα αγαπητό και ευρέως διαδεδομένο μουσικό όργανο και αφετέρου στους γονείς τη δυνατότητα να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήματα. Στον όμιλο μπορούν να ενταχθούν μαθητές που είχαν στο παρελθόν κάποια ενασχόληση με το μουσικό όργανο αλλά και εντελώς αρχάριοι, καθώς η διδασκαλία θα γίνεται εξατομικευμένα και με βάση το επίπεδο τού καθενός.

Στην προσπάθειά μας αφενός για την παροχή ολοκληρωμένης παιδείας και αφετέρου για την επίτευξη συγκεκριμένων ειδικών στόχων εντάσσεται ο Όμιλος Ειδικών Μουσικών Μαθημάτων με στόχο να καλύψει ένα σημαντικό κενό στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, την προετοιμασία των μαθητών για τις σχολές Μουσικολογίας (όπου απαιτούνται ειδικά μαθήματα) και για τη συμμετοχή τους σε εξετάσεις και διαγωνισμούς εκτός σχολείου.

Το μάθημα απευθύνεται σε μαθητές, οι οποίοι κατέχουν τις στοιχειώδεις γνώσεις μουσικής θεωρίας και ενδιαφέρονται είτε να εισαχθούν σε μουσικολογικές σχολές είτε να βελτιώσουν τις ικανότητές τους στη φωνητική εκτέλεση μουσικού κειμένου (Solfège) και κυριότερα στην ακρόαση και καταγραφή δοσμένου μουσικού κειμένου (μουσική υπαγόρευση – Dictée). Τα τμήματα είναι ολιγομελή, ώστε να υπάρχει ικανή και άμεση επίβλεψη και αποτελούνται από μαθητές παρόμοιου επιπέδου.

Ο Όμιλος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι μια εκπαιδευτική δραστηριότητα που πραγματοποιείται με την ενεργό συμμετοχή μαθητών, οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες χρησιμοποιώντας πακέτα εργαλείων που αποτελούνται από επεξεργαστή, αισθητήρες, κινητήρες και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση μιας κατασκευής. Στη συνέχεια προγραμματίζουν την κατασκευή τους σε μια απλή γλώσσα προγραμματισμού, ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές. Οι μαθητές μαθαίνουν να δουλεύουν και να λειτουργούν συλλογικά, εξοικειώνονται με τον Προγραμματισμό και συνδέουν ιδέες και πληροφορίες που διδάσκονται θεωρητικά με τον φυσικό κόσμο.

Ο Όμιλος Ρητορικής λειτουργεί από το 2000 στα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης και δίνει την ευκαιρία στους μαθητές και των δύο βαθμίδων να ασκηθούν στον προφορικό λόγο, παρουσιάζοντας ενώπιον ακροατηρίου τις ιδέες τους με δομή, σαφήνεια και επαρκή τεκμηρίωση. Οι μαθητές ασκούνται σε τέσσερα αγωνίσματα: στους Διττούς λόγους, στον Αυθόρμητο λόγο, στον Προτρεπτικό λόγο και στη Νοηματική Ανάγνωση. Συμμετέχουν και διακρίνονται κάθε χρόνο στις Διαρσακειακές Συναντήσεις Δημιουργικού Προφορικού Λόγου που διοργανώνουν τα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Αθηνών αλλά και σε διαγωνιστικές δράσεις άλλων σχολείων. Η Ομάδα τού σχολείου μας έχει κατακτήσει δύο (2) φορές (2009, 2012) το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας, που διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών.

Οι προπονήσεις γίνονται στα γήπεδα των Σχολείων, τα οποία φέρουν χλοοτάπητα. Οι μαθητές, παράλληλα με τη φυσική τους κατάσταση, θα βελτιώσουν τις τεχνικές τους δεξιότητες και ειδικότερα την αντοχή και την ταχύτητα, που είναι απαραίτητες για το άθλημα.

Μέσω τού ομίλου γίνεται η ανάπτυξη των βασικών αρχών και κινητικών δεξιοτήτων τού αθλήματος. Η προπόνηση περιλαμβάνει βελτίωση τής ταχύτητας, τής αλτικότητας και τής μυϊκής συναρμογής που είναι βασικά χαρακτηριστικά τού αθλήματος.

Στόχος είναι η εκμάθηση και βελτίωση των βασικών τεχνικών τού αθλήματος (πάσα, μανσέτα, service, υποδοχή, επίθεση, μπλοκ) σε συνδυασμό με την εκμάθηση τής τακτικής, αλλά και των συστημάτων που χρησιμοποιούνται.

Οι μαθητές μαθαίνουν τα βασικά χτυπήματα (drive, reverse, volley, smash, service), συνεχίζουν με ειδικά κτυπήματα (κτυπήματα με φάλτσο εμπρός – πίσω – πλάγια, lob, slice) και τα μεταφέρουν στο παιχνίδι. Εκπαιδεύονται στην πειθαρχία και στην ομαδικότητα, ενώ παράλληλα ψυχαγωγούνται και προσλαμβάνουν όλη την τεχνογνωσία τού αθλήματος. Τα μαθήματα διεξάγονται στα ανοιχτά γήπεδα τένις τού σχολείου ή στο κλειστό γυμναστήριο.

Οι ανάγκες των μαθητών μας και οι απαιτήσεις τής εποχής οδηγούν στη δημιουργία του Ομίλου Forensics – MUN στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές Γυμνασίου- Λυκείου με τα ακόλουθα γνωρίσματα: εξάσκηση των μαθητών στη ρητορική τέχνη και προετοιμασία για τη συμμετοχή τους σε εθνικούς και διεθνείς αγώνες αλλά και στις προσομοιώσεις τού Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών.

Ο Όμιλος Θεατρικής Αγωγής παρέχει την ευκαιρία στους μαθητές να εκφραστούν δημιουργικά μέσω τής τέχνης τού θεάτρου φέρνοντάς τους σε επαφή με σημαντικά έργα τής ελληνικής και ξένης δραματουργίας. Μέσα από ασκήσεις σωματικής έκφρασης, αυτοσχεδιασμούς και θεατρικά παιχνίδια τα παιδιά θα επικοινωνήσουν και θα εργαστούν ομαδικά με απώτερο στόχο το στήσιμο μιας θεατρικής παράστασης.

Ο συγκεκριμένος όμιλος απευθύνεται σε μαθητές που αφενός επιθυμούν να καλλιεργήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους μέσω τής συγγραφής ποιητικών και πεζών κειμένων και αφετέρου να γίνουν επαρκέστεροι αναγνώστες μέσω τής βιωματικής επαφής τους με τη λογοτεχνική παραγωγή. Τα παιδιά θα εξοικειωθούν με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο με τις συγγραφικές πρακτικές και θα συνειδητοποιήσουν την αξία τής καλλιτεχνικής έκφρασης αποτυπώνοντας με πρωτοτυπία τις ατομικές τους εμπειρίες.

Ο κεντρικός στόχος τού ομίλου είναι ο γραμματισμός στα ΜΜΕ (media literacy) μέσω τής συστηματικής ανάπτυξης των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, τής δημιουργικής και τής κριτικής σκέψης. Οι συμμετέχοντες θα ασκηθούν μέσα από ποικίλα είδη λόγου στο τρίγωνο τής επικοινωνίας (ποιος μιλάει, σε ποιον και με ποιον σκοπό), θα εξερευνήσουν τη δύναμη των λέξεων και των πρωτότυπων ιδεών και θα μελετήσουν τις παγίδες πειθούς που υπάρχουν στον χώρο τής διαφήμισης, τής ηλεκτρονικής και έντυπης ενημέρωσης, τής διαδικτυακής επικοινωνίας. Τέλος, η ομάδα θα σχεδιάσει και θα υλοποιήσει μια ηλεκτρονική εφημερίδα που θα ανανεώνεται κάθε μήνα.

Ο όμιλος αυτός απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου που επιθυμούν να εκφραστούν μέσω του χορού, να γνωρίσουν τι είναι κουβανέζικη κίνηση (και μέσω αυτής να γυμνασθούν) και να συνεργασθούν σε ζευγάρια (αγόρι – κορίτσι). Ο καβαλιέρος διευθύνει και η ντάμα ακολουθεί. Διδάσκει την τεχνική του τρόπου εκτέλεσης μίας φιγούρας, μουσικότητα, ρυθμό. Εξελίσσει τον ρυθμό στο σώμα μας, στο αυτί μας, στην ψυχή μας. Βελτιώνει τη στάση του σώματός, το περπάτημα, διδάσκει πειθαρχία και απελευθερώνει το πνεύμα. Είναι η απόλυτη συνεργασία (συνύπαρξη) δύο ατόμων, χρειάζεται υπομονή και επιμονή και μας προετοιμάζει για τη ζωή.

Το σχέδιο είναι μια γλώσσα συμβολική, μια γλώσσα με το δικό της λεξιλόγιο, συντακτικό και κανόνες. Στόχος του ομίλου είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το γραμμικό σχέδιο, γνωρίζοντας τα εργαλεία και την τεχνική και μέσα από δημιουργικές ασκήσεις να αφηγηθούν τις δικές τους ιστορίες με γραμμές.

Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη - Ενισχυτική Διδασκαλία

Οι μαθητές διδάσκονται και εξασκούνται στα κείμενα αττικού πεζού λόγου καθώς και στα Γραμματικά και Συντακτικά φαινόμενα τής αρχαίας ελληνικής γλώσσας και αποκτούν τα εφόδια, για να παρακολουθήσουν με άνεση το μάθημα στη Β΄ Λυκείου.

Οι μαθητές διδάσκονται και εξασκούνται στα κείμενα αττικού πεζού λόγου καθώς και στα Γραμματικά και Συντακτικά φαινόμενα τής αρχαίας ελληνικής γλώσσας και αποκτούν τα εφόδια, για να παρακολουθήσουν με άνεση το μάθημα στη Γ΄ Λυκείου.

Οι μαθητές διδάσκονται και εξασκούνται στα κείμενα αττικού πεζού λόγου καθώς και στα Γραμματικά και Συντακτικά φαινόμενα τής λατινικής γλώσσας και αποκτούν τα εφόδια, για να παρακολουθήσουν με άνεση το μάθημα στη Γ΄ Λυκείου.

Η προετοιμασία των μαθητών της Β΄ λυκείου, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις τού μαθήματος, όταν θα είναι τελειόφοιτοι, περιλαμβάνει ύλη Φυσικοχημείας με την οποία ξεκινάει η Γ΄ Λυκείου, αλλά και συμπλήρωμα τής ύλης τής Οργανικής Χημείας, την οποία διδάσκονται στη Β΄ Λυκείου και η οποία συνεχίζεται και στην Γ΄ Λυκείου. Έτσι, όταν ξεκινάει η Γ΄ Λυκείου, οι μαθητές που έχουν παρακολουθήσει τον όμιλο τής Χημείας έχουν μια αρκετά καλή εικόνα για όλη την ύλη τού μαθήματος, την οποία και μπορούν να φέρουν εις πέρας με άνεση.

Το σχολικό έτος 2022-23 το Γαλλικό τμήμα των Σχολείων μας θα προβεί στη λειτουργία απογευματινών μαθημάτων πρόσθετης διδακτικής στήριξης γαλλικής γλώσσας με στόχο τη βελτίωση τού γνωστικού επιπέδου των μαθητών μας για την απόκτηση διπλωμάτων των επιπέδων A1/A2/ B1/ B2.

Το σχολικό έτος 2022-23 θα λειτουργήσουν στο πλαίσιο των απογευματινών ομίλων τμήματα πρόσθετης διδακτικής στήριξης τής Γερμανικής γλώσσας, επιπέδων Α2, Β1, Β2, για τους μαθητές που επιθυμούν να ισχυροποιήσουν τις γνώσεις τους, με σκοπό την απόκτηση διπλωμάτων ή απλώς τη βελτίωση τής ικανότητας επικοινωνίας και χρήσης τής γλώσσας.

Το σχολικό έτος 2022-23 θα λειτουργήσει στο πλαίσιο των απογευματινών ομίλων τμήμα πρόσθετης διδακτικής στήριξης τής Αγγλικής γλώσσας επιπέδου Β2 για τους μαθητές που επιθυμούν να ισχυροποιήσουν τις γνώσεις τους, με σκοπό την απόκτηση διπλώματος ή απλώς τη βελτίωση τής ικανότητας επικοινωνίας και χρήσης τής γλώσσας.