Ζ. Εργαστήριο Θεάτρου – Duet Acting

 


(για μαθητές/-τριες που έχουν γεννηθεί από το 2002 έως το 2006)

 

1η περίοδος: 19 Ιουνίου 2017 έως 23 Ιουνίου 2017 (χώρος διεξαγωγής: Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού)

Ώρες διδασκαλίας: 10.00-14.00

 

Ένα διαφορετικό ρητορικό και θεατρικό αγώνισμα, το DUET ACTING στοχεύει στη μεταβολή του 'στερεότυπου' σε πρωτότυπη και δημιουργική διασκέδαση.

Μαθητές ανά δύο ή ανά ομάδες των τεσσάρων, έξι, οκτώ κλπ, έχοντας ως σκηνικό αντικείμενο μόνο μία καρέκλα, συνεργάζονται για 15 λεπτά πάνω σε ένα «θέμα», ανακαλύπτουν κρυφές δεξιότητές τους και μετατρέπονται σε συγγραφείς, σκηνοθέτες, ρήτορες, ηθοποιούς, αφού καλούνται να συγγράψουν το πλάνο-καμβά ενός μονόπρακτου, να αυτοσχεδιάσουν με τον λόγο τους επάνω στη σκηνή, αλλά και να αποδώσουν σκηνικά το ''δικό'' τους έργο, μέσα σε 10-12 λεπτά, σεβόμενοι τις θεατρικές και τις σκηνικές «συμβάσεις», καθώς και τους θεατρικούς και ρητορικούς κώδικες τής επικοινωνίας, σκέψης και λόγου.

 Ο προφορικός λόγος παίρνει νόημα και η λέξη αποκτά βάρος.

Η αγωγή τού λόγου συντελεί στην αποκάλυψη τού ρυθμού τής μελωδίας τής μητρικής γλώσσας.

Ο τόνος τής φωνής μαθαίνει να βρίσκει την αντιστοιχία με την ψυχική κατάσταση και αποκαθίσταται η ισορροπία ανάμεσα στο ψυχικό είναι και στο λεκτικό φαίνεσθαι.

Σωρός πιεσμένες συναισθηματικές καταστάσεις απελευθερώνονται με τον συνδυασμό ρητορικής και θεατρικής έκφρασης.

Έτσι η άσκηση σε πρόσωπα, κείμενα, καταστάσεις γίνεται πράξη ελευθερίας.

Στο βιωματικό πειραματικό εργαστήριο τής ομαδικής εργασίας-επικοινωνίας μεταξύ των παιδιών, στόχος τού δασκάλου είναι η διεύρυνση των οριζόντων τους. Για τον σκοπό αυτό ενθαρρύνει τον διάλογο, την ανάπτυξη τής φαντασίας, τής δημιουργικότητας και τής κριτικής τους σκέψης, την ανταλλαγή ιδεών καθώς και την έκφραση των απόψεών τους.

Με τα «εργαλεία» που έχει στη διάθεσή του, οδηγεί τα παιδιά στο να ορίζουν την κίνηση και τη στάση τους, να υποτάσσουν και να ελέγχουν την εφηβική αμηχανία τους, να αποκτούν την αυτοπεποίθηση τής δημιουργίας και να εντάσσονται εύκολα μέσα στην κοινωνική ομάδα.

Εξυπακούεται ότι η ψυχική ωφέλεια είναι ανυπολόγιστη. Τα παιδιά βελτιώνουν τον τρόπο ομιλίας τους και μάλιστα

χαίρονται τα ίδια γι’ αυτό.

Η ανεπάρκεια στην τέχνη του λόγου είναι δυστυχώς γλωσσοκτόνος.

Η μονολεκτική συνεννόηση που υιοθετούν στη μεταξύ τους επικοινωνία δεν είναι τόσο άγνοια λεξιλογίου όσο έλλειψη άσκησης λόγου.

 Γι’ αυτό ο θεατρικός λόγος και η έκφρασή του λειτουργεί καταλυτικά στη βελτίωση και την αγωγή τού παιδιού.

 Γνωρίζοντας τη μαγεία τής έκφρασης το παιδί αρχίζει να ενδιαφέρεται για τα κείμενα, κατανοεί, μαθαίνει, εκφράζεται και γίνεται συστηματικός αναγνώστης και καλλιεργημένος θεατής.

 

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Χρύσα Παπουτσάκη

Είναι Συντονίστρια Γαλλικών στα Σχολεία τής Φ.Ε. και Συντονίστρια των Ρητορικών Αγώνων της Φ.Ε., με θεατρικές σπουδές στη σχολή θεάτρου «Θέατρο Τέχνης και «Θεατρικό Εργαστήρι-Παράθλαση», και τριετή ειδίκευση στη σκηνοθεσία, διετή επιμόρφωση στη δραματοποίηση - απόδοση λογοτεχνικών κειμένων και διετή επιμόρφωση στη «ΣΕΛΜΕ» Θεσσαλονίκης (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο - Υπ.Ε.Π.Θ.)